Digital markedsføring i 2019

Hvilke tendenser skal du holde øje med her i 2019? Hvor er det bedst at lægge sin energi, når det kommer til markedsføring? Du får svar på det hele lige her, hvor vi giver dig overblik over de vigtigste tendenser i 2019. 

Når det kommer til digital markedsføring, sker der rigtig meget i denne tid. Tendenserne kommer og går, og de flytter sig hurtigere end aldrig før. Derfor er det vigtigt at være på forkant med hvad der virker, så man ikke risikerer at sidde med en forældet marketing strategi. 

Hav helt styr på de førende markedsføringskanaler

Det er ikke nogen hemmelighed, at vi bruger mere tid end førhen på vores computer, smartphone og tablet. Her er det værd at bemærke, at over en tredjedel af tiden på disse foregår på de sociale medier. Her liggerne danskerne endda i spidsen for, at være mere på de sociale medier end andre europæere. Derfor er det oplagt at bruge både Instagram og Facebook som sine vigtigste markedsføringskanaler.

Uanset hvilken branche du bevæger dig i, kan de sociale medier stort set altid bruges til noget. Du skal blot overveje hvordan du fanger din målgruppe effektivt. Det der særligt hitter på disse to platforme, er salg via annoncering i Stories. Her kan du annoncere via en video eller et billede ledsaget af en knap, som fører kunderne direkte til salgssiden. Det giver større sandsynlighed for de spontane køb.

Videoer bliver også mere og mere populære på de sociale medier, og fanger hurtigt kundernes opmærksomhed, mens de scroller ned i deres newsfeed. Udover betalt annoncering bør du også være aktiv på virksomhedens sociale profiler. Her kan I lave alt fra små serieopslag, konkurrencer, ‘Insta takeovers’ og meget mere. Sørg for at alt content enten er undeholdende eller skaber værdi for kunden. 

Image

Følg med i Googles tendenser 

Når det kommer til at arbejde med SEO, ændrer tendenserne sig som vindens retning. Dog er de utroligt vigtige at følge med i, idet Googles algoritmer både påvirker hvordan du bliver rangeret på Google, men også hvor effektiv synlighed du får på de sociale medier. Derfor er din SEO i dag grundlaget for effektiv digital markedsføring.

Bruger du Google Ads, er der også diverse tendenser du skal sætte dig ind i, som kan være altafgørende for din succes. En effektiv måde at følge med i tendenserne på, er ved at investere i SEO/SEM værktøjer såsom semrush.com, samt holde øje med Googles artikler om deres kriterier for gode annoncer. 

Sørg for at være 100% smartphone responsive

Idet din hjemmeside står for en stor del af din markedsføring og salg, og over 50% af alle salg foregår via en smartphone, er det altafgørende at din hjemmeside er mobilvenlig. Det gør det lettere for kunderne at foretage spontane køb på mobilen og har samtidig noget at sige i forhold til din placering på Google.

I dag kan du på mange måder bruge din hjemmeside som din digitale marketing assistent og personlige sælger. Det gør du via landingpages med diverse Call to Actions, foræringer af e-bøger og nyhedsbreve samt jævnlig opdatering af din blog. Del det spændende content på de sociale medier for at skabe effektiv opmærksomhed omkring dit brand.

Image

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *