Nordic Digital får omtale i Facebook Business

Image

I forbindelse med vores arbejde med den kenyanske virksomhed Sky.Garden, har vores resultater udmøntet sig i omtale af Facebook Business - Success Stories. Sky.Garden arbejder efter filosofien, at alle skal have muligheden for at kunne starte deres egen internetforretning. Virksomheden kan på sin vis betragtes som det kenyanske svar på Shopify. I forbindelse med årets største shoppedag, Black Friday, ønskede Sky.Garden at øge mængden af trafik og salg på deres platform.

Strategi

Kenya er et land i stor fremdrift, hvor mobilen er begyndt at dominere markedet, når det kommer til salg og markedsføring. Det handlede derfor om at lægge en strategi med et særligt fokus på mobilen og ikke mindst sociale medier.

Opsætningen af den digitale strategi kom til at indeholde flere former for annoncering på sociale medier.

Anvendte værktøjer og funktioner

Image
Image

Strategien handlede i første omgang ikke om at få skabt salg. Det handlede om at få skabt en generel brand awareness kampagne og trafik til Sky.Garden. Vi kunne herefter fokusere mere på remarketing kampagner målrettet specifikt mod tidligere besøgende på Sky.Gardens platform.

I opstartsperioden blev der løbende kørt forskellige splittests på både kreativer og målgrupper. Tekstuelt testede vi fx længden af annoncetekster, brugen af versaler, brugen af emojis og brugen af spørgsmål. Kreativt splittestede vi brugen af single billeder, grafik, karuseller og video. Vi kunne på den måde hele tiden måle, hvor vi fik den højeste Click Through Rate (CTR). Herefter handlede det om hele tiden at optimere på “vinderannoncen”.

I forlængelse af splittests og optimeringer på selve annoncerne, så var der også stor fokus på at optimere Sky.Gardens målgruppe. Der blev både opsat custom audiences og lookalike audiences. Det viste sig hurtigt, at der var mange lavthængende frugter at hente ved at optimere på målgruppen.

Ved hele tiden at være datafokuseret, kunne vi løbende se, hvor vi fik den største return on ad spend (ROAS) og justere vores budget herefter.

Image

Resultater

15X return on ad spend

96% lower cost per purchase

3X higher click-through rate

“Vi er naturligvis meget stolte over at blive anerkendt for vores arbejde. Det er ikke hver dag facebook kontakter en for at få et interview. Derudover så har det været utrolig spændende at arbejde med et marked, hvor der sker rigtig meget på mobilfronten. På trods af at forbrugeradfærden er meget anderledes end den vi kender fra norden, så blev nøglen et stærkt fokus på data”

- Jonas Roscbech, Head of Marketing, Nordic Digital

Image

Det er ikke første gang at Jonas Rosbech modtager anerkendelse for sit arbejde. Facebook Business har nemlig tidligere skrevet om hans arbejde med den amerikanske virksomhed Mayvenn.